Synpunkter eller klagomål gällande förskola och skola

LÄS MER

Har du synpunkter eller klagomål på verksamheter inom utbildning? Då vill vi att du berättar det för oss! Ett klagomål ska i första hand hanteras där det har uppstått.

  1. Kontakta förskolan eller skolan: Om du har synpunkter eller klagomål är det viktigt att du framför synpunkten direkt till den det berör. Synpunkter lämnas därför till lärare eller annan berörd personal. Kontaktuppgifter till personal finns på Infomentor.
  2. Kontakta rektor: Om du inte är nöjd med hur verksamheten har hanterat din synpunkt kontaktar du därefter rektor. Kontaktuppgifter till rektor finns på kommunens webbplats.
  3. Kontakta huvudmannen: Om du inte är nöjd med de svar du har fått från verksamheten eller rektor kan du vända dig till Höörs kommun och Barn och utbildningsnämnden som är huvudman för verksamheten. Det gör du via avsedd e-tjänst. Det är Barn- och utbildningssektorn som tar emot och hanterar ditt klagomål.

 

Viktigt: Om din synpunkt eller klagomål berör fristående skola eller förskola behöver du kontakta aktuell verksamheten.

 

 

Följande behövs för e-tjänsten

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa