Räkning med arvodesbegäran 2024

LÄS MER
 
Välkommen till e-tjänsten för räkning med arvodesbegäran
  
De uppgifter du anger i redogörelsen ligger till grund för överförmyndarverksamhetens tillsyn samt för det beslut om arvode som fattas i det fall du som ställföreträdare begär arvode för ditt uppdrag. Du kan endast få arvode för de delar som ingår i ditt uppdrag. Blanketten sänds in oavsett om du önskar arvode eller ej.
Du behöver fylla i, skriva ut och signera blanketten nedan och lämna in den och bilagor till kommunen. Det kan du göra via denna e-tjänst eller via post
  
 
Bilagorna som krävs för en komplett räkning med arvodesbegäran är:
  • Kontosammanställning/ ränte- och kapitalbesked från bank.
  • Årsbesked frånsamtliga banker gällande konto i huvudmannens namn.
  • Årsbesked gällande fonder m.m.
  • Taxeringsbevis eller motsvarande för fastighet.
  • Kontrollbesked från Försäkringskassan
  • Kontrollbesked från Skatteverket.
  • Lönebesked ex. sammanställning över året eller en specifik månad.
  • Beslut om försörjningsstöd
  • Beslut om handikappersättning
Kontoutdrag från alla konton som ställföreträdaren hanterar.
  • Fakturor för enskilda stora inköp.
  • Hyresavi ex. räcker med en hyresavi.
Fakturor eller avier som återkommer månadsvis ex. mobil, el, apotek m.m.
  • Underlag för inbetald arbetsgivaravgift om huvudmannen bekostat arvodet.
  • Underlag för hemförsäkring.
  • Beslut om skuldsanering från Kronofogden.
  • Beslut om utmätning från kronofogden.
  • Utdrag från kronofogden.
  • Avbetalning eller leasingavtal.
  • Årsbesked från samtliga kreditgivare.
Bilagor kan lämnas in på följande sätt:
  • Lämnas i kommunens medborgarcenter.
  • Skicka dem per post till följande adress:
Adress
Överförmyndarverksamheten
Box 53
243 21 Höör
Kontakt:
Överförmyndarverksamheten
Telefon växel. 0413 280 00