Info SSO, Personec och 2FA

LÄS MER

Vi har infört Single Sign On för Självservice.

 

Med SSO inloggning tar vi ett steg framåt för att säkra upp Personec för att undvika angrepp utifrån.
SSO betyder att det blir automatisk inloggning för alla mot Självservice i Unikoms nätverk.

 

Vad behöver du göra?
Om du inte befinner dig i Unikoms nätverk, (exempelvis arbetar på distans) och inte har en arbetsdator med VPN, kommer det att krävas ytterligare ett steg för att logga in i Självservice eller Pmobile. Då behöver du ladda ner appen ”Microsoft Authenticator”, (applikation för två-faktors-inloggning) från appstore (Iphone) eller Google Playbutik (Samsung mm) för att kunna logga in.

 

Följ "lathundarna" för installationen.

 

Tänk på att du enklast genomför installationen med en dator i närheten. Du behöver få fram en QR-kod i ett av stegen!

 

Får du problem med installationen kontaktar du Unikoms helpdesk:
servicedesk@unikom.se

 

Du kan också ringa till unikom.
internt 915 00
externt 010-219 15 00

 

Unikoms servicedesk är öppen måndag till fredag 8.00-16.30

Frågor om e-tjänsten

Personalenheten
infopersonalsystem@hoor.se
0413-281 94

Personuppgiftsansvarig

Personalenheten
infopersonalsystem@hoor.se