Friskvårdsbidrag
Den här tjänsten kräver inloggning
Från och med januari 2026 kommer hanteringen av friskvårdsbidraget att ske via vår nya leverantör Epassi. Det här är en efterlängtad förändring som gör det enklare för dig som medarbetare att ta del av friskvårdsbidraget – direkt i Epassis digitala portal, utan att behöva lägga ut pengar själv.
Bidraget höjs till 2 500 kronor per år, och tilldelningen sker utifrån din anställningsform och planerad arbetstid.
Så fungerar tilldelningen:
- Tilldelning av friskvårdsbidrag för tillsvidareanställda – helår
Medarbetaren får hela friskvårdsbidraget direkt om hen är tillsvidareanställd och planerad att arbeta hela året.
Exempel: En person som börjar 1 januari och är tillsvidareanställd får hela summan direkt i Epassi-portalen.
- För tillsvidareanställda del av år
Exempel: Anna får en tillsvidareanställning med start den 15 april. Hon är planerad att arbeta resten av året. Eftersom tilldelningen sker månadsvis utifrån påbörjad planerad arbetsmånad, får Anna: 9/12 av bidraget (för april–december)
Det motsvarar 9 × 208 kr = 1 875 kr som tilldelas i Epassi-portalen.
Tilldelningen sker automatiskt i början av april, eftersom hela april räknas som en påbörjad månad.
- Månadsanställda:
Du får 1/12 av bidraget för varje påbörjad planerad arbetsmånad.
Exempel: Om du arbetar från 1 januari till 15 juni får du 6/12 av bidraget den 1 januari.
- Timanställda:
Du får 1/12 av bidraget om du arbetat minst en timme under föregående månad.
Exempel: Om du arbetat som timanställd i januari får du 1/12 av bidraget i slutet av februari, när timmarna är attesterade och lönekörda, 1/12 motsvarar 208:33 kr.
Du kommer att kunna betala direkt i Epassi-portalen hos anslutna leverantörer. För köp hos leverantörer som inte finns i portalen kommer det fortfarande vara möjligt att registrera kvitto i Epassis kvittohanteringsfunktion.
Mer information om hur du får tillgång till Epassi kommer att publiceras på intranätet inom kort.
Har du frågor? Kontakta oss på personalenheten@hoor.se
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- E-postadress
- Personnummer
Ändamålet med behandlingen
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
Berättigat intresse för behandlingen väger tyngre än den registrerades intresse av skydd mot kränkning av den personliga integriteten.
Lagringstid
1 år
Övrigt om lagringstid
-
Lämna klagomål på personuppgiftshantering
-
Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen
kansli@hoor.se
Följande behövs för e-tjänsten
- VIKTIGT: E-tjänsten är stängd för nya ansökningar för 2025
Du kommer att gå igenom följande steg:
- Allmän information
- Uppgifter
- Register
- Aktivitet och kvitto
- Förhandsgranska
- Skicka in